[Nlnog] spam / geen spam?

Paul Wouters paul at xtdnet.nl
Fri Feb 10 17:29:11 UTC 2006

On Fri, 10 Feb 2006, Alex Bik wrote:

> Waar het op neerkomt is dat je als ISP de (morele dan wel wettelijke)
> verplichting hebt op te zorgen dat er geen dingen gebeuren die niet kunnen.

Je bent dus ook voor snelheidsbegrensers op autos? Wellicht een navigatie
systeem die ervoor zorgt dat je auto automatisch niet bij Borschelle wilt
rijden? Waar houdt het op met de morele verplichting? (De wettelijke
verplichting is duidelijk, daarom is ie ook wettelijk en dus objectief)

> Mijn punt is alleen dat je dat (behalve voor de regels die je zelf hebt
> opgesteld) niet kunt bepalen.

*buzzer* Het opstellen van je eigen regels in aanvulling op wettelijke
regels maakt je juist WEL partij, want de procedure en logica van waarom
je behalve wettelijke regels, ook nog eigen regels hebt, is subjectief
en zul je (gerehctelijk) op kunnen worden aangesproken door een partij.

Paul