[Nlnog] spam / geen spam?

Niels Bakker niels.bakker at ams-ix.net
Fri Nov 25 10:56:24 UTC 2005

Hoi Peter,

On 25 nov 2005, at 11:29, ProServe - Peter Batenburg wrote:

[..]
> Wat is jullie idee hier eigenlijk over? Zien jullie deze trend ook?
> Hoe gaan jullie hier mee om?

Zelf heb ik natuurlijk geen spammende klanten (we krijgen alleen de
klachten ge-Cc'd naar aanleiding van traceroutes), maar de wetgeving
zoals deze er nu ligt is een zwaard van Damocles boven het blijvend
functioneren van e-mail als communicatiemiddel binnen en tussen
bedrijven.

Mijn collega's en ik besteden echt veel te veel tijd aan het
doorlopend tweaken van spam filters om de vloed nog enigszins buiten
de deur te houden. (Van de 17.000 tot 23.000 mails die per week door
SpamAssassin op onze MX gaan is tegenwoordig steeds vaker meer dan de
helft spam.)

De "Internet community" heeft groot gelijk dat opt-in als algemene
regel wordt aangehouden.  Ik hoop dat je de druk van ongure sujetten
kunt blijven weerstaan om je voorwaarden aan te passen.

Groeten,
--
Niels Bakker                                      Tel: +31 205 141 716
Amsterdam Internet Exchange                    Mobile: +31 651 902 772
http://www.ams-ix.net/                 E-mail: Niels.Bakker at ams-ix.net