[Nlnog] NLNOG Nieuwjaarsborrel

Arien Vijn arien.vijn at ams-ix.net
Sat Jan 8 10:21:05 UTC 2005

On Jan 8, 2005, at 11:31 AM, Raymond Garnier wrote:

> Ik snap europa, maar daar zijn we toch voorzitter of lees ik de krant
> niet goed.

Waren voorzitter, nu is Luxemburg voorzitter (voorzitterschap rouleert
elk half jaar). Om heel precies te zijn is het een gezamenlijk voorstel
van Frankrijk, Zweden, Ierland en het Verenigd Koninkrijk. 'Europa'
bestaat nog steeds 25 soevereine landen.

Hoewel het hier een 'framework Decision' gaat. In het kort betekent dat
als het wordt aangenomen door de Europese Raad van ministers. Dan
moeten de nationale wetgevingen daarmee in overeenstemming worden
gebracht. De Nationale parlementen kunnen wel degelijk hun ministers
opdragen om het niet zover te laten komen. Ik vrees echter met grote
vrezen dat het toch wordt aangenomen.

Dit is zoals ik het begrijp maar ik ben ook maar een leek op dat gebied.

> Het heeft weinig nut te bewaren wat met wat praat daar je daar geen
> terroristische info mee achterhaald

Probleem is dat internet door politici en beleidsmakers gelijkgesteld
wordt met het telefoonnet. De paradigma's zijn echter zo verschillend
dat dat onzinnig is. Maar dat wordt afgedaan als 'techniek' dus dat
lost zich wel op.