[Nlnog] Brief van het Agentschap Telecom

Cliff Albert cliff at oisec.net
Tue Aug 9 15:19:28 UTC 2005

On Tue, Aug 09, 2005 at 04:34:22PM +0200, Erik Bais wrote:

> Ik heb nog geen template van een beveiligingsplan gezien ( niet van het
> Agentschap Telecom noch van de overheid ) dus wellicht dat hier een schone
> taak ligt voor een overkoepelende organisatie zoals ISPO of NLIP als dit er
> niet gaat komen vanuit de overheid.

Toen het AT onlangs bij ons aanwezig was meldden zei dat er een template
van een beveiligingsplan online zou staan. Echter is dit vrijwel
onvindbaar op hun site.

> Het Agentschap Telecom gaat per heden niet alleen controleren of een
> aanbieder aftapbaar is, maar ook of ze op de bovenstaande vragenlijst alle
> antwoorden hebben...

Tijdens dat zelfde gesprek met het AT laatst hebben we samen met ze die
checklist ingevuld. De mannen van het AT zijn trouwens redelijk snel
tevreden als je met de term NBIP strooit ;)

--
Cliff Albert <cliff at oisec.net>