[Nlnog] HP Procurve / Cisco Catalyst

Niels Bakker niels.bakker at ams-ix.net
Tue Sep 28 14:10:55 UTC 2004

On 28 sep 2004, at 15:24, Arjan van der Oest wrote:

> Ik stel dat de 29xx serie geen auto-MDX feature heeft en Niels gaat
> aan mij vragen welk model uit de serie ik bedoel. Dat is niet
> relevant, tenzij een van de modellen uit de serie _wel_ auto-MDX doet.

Die "29xx serie" waar je het over blijft hebben bestaat niet.  De
2900XL serie draait een soort IOS maar zonder routing protocols en met
VLAN-configuratie buiten config mode ("vlan database" en in een aparte
file op het flash-geheugen).  De 2948G is een soort Cat4k-chassis in
een pizzadoos, de 2948G-L3 is van een andere planeet en de 2950 is ook
weer heel anders.

En de 2970 ondersteunt bijvoorbeeld auto-MDI/MDIX.
http://www.cisco.com/en/US/tech/tk389/tk214/
technologies_tech_note09186a0080094781.shtml#appc

En ze hebben allemaal een "Catalyst"-label, terwijl - in mijn ervaring
- mensen die term tegenwoordig eerder associeren met een model uit de
6500-serie.

Met ProCurves heb ik minder ervaring maar ik weet van zeker vier
verschillende versies "under the hood".  Ik verlaat mijn zeepkist zo
gaarne om ruimte te maken voor iemand anders om dit ook haarfijn aan je
uit te leggen.

Je probleemomschrijving komt grofweg overeen met de gemiddelde
helpdeskbeller: "Het Internet is stuk." Daarop aangesproken vertoon je
uitermate bot gedrag ("En je punt is... ? [sic]").  Ik vraag me af
waarom ik nog de moeite heb genomen om die ene query in Google te
gooien en bovenstaande URL als tweede hit eruit te vissen.

	-- Niels.