[Nlnog] Read-only list en archieven

Arien Vijn arien.vijn at ams-ix.net
Wed Sep 1 04:18:07 UTC 2004

On Aug 31, 2004, at 8:32 AM, Arjan wrote:

> bullshit. Bijzonder flauw om je achter je bofh rol te verschuilen. Van
> wie is de lijst, wie is bij mache om beslissingen te nemen?

De lijst is wat mij betreft van/voor network operators. Ik zal me
voegen naar de mening van een _gekwalificeerde_ meerderheid. Tenzij ik
er niet mee zou kunnen leven natuurlijk. Maar ik kan best leven met een
gesloten lijst, ook al vind ik het volstrekt onzinnig, dus daar ligt
het echt niet aan.

> Ik ben het gedraal en gelul nu wel een beetje zat eigenlijk.

Gedraal?!? Bekijk de tijdslijnen nog even wil je?

Gelul?!? Een discussie over de kleur van woensdag... dat is gelul!

Op deze lijst dienen discussies fatsoenlijk gevoerd te worden.
Misschien heb je daar een ander idee van dan ik. Maar mijn idee daarbij
is dat je argumenten geeft, ruimte laat voor tegenargumenten en je je
onthoudt van al te persoonlijke aanvallen.

> Het is voor mij zo klaar als een klontje dat de mensen die er voor mij
> iig toe doen in de meerderheid VOOR sluiting zijn.

Kan best wezen. Bij de oprichting dacht men daar anders over. Nogmaals,
bijna twee jaar lang is dit nooit een punt geweest. Terwijl toch
iedereen die homepage gezien heeft...

Ik zeg niet dat alles moet blijven zoals het is. Ik vind ook niet dat
je iets zomaar moet veranderen; omdat dat goed voelt.

> Dat de meerderheid op de lijst zn bek houdt komt omdat het een
> ongeinteresseerd groepje lurkers is die veels te bang zijn dat ze eraf
> getrapt worden omdat ze geen flikker met ISP's te maken hebben.

Deze woorden zijn voor jouw rekening.

> Ik hoef jou, als niet owner, niet van 'bewijzen' te voorzien, is het
> wel?

Bewijzen? Ik zat op dat moment gewoon niet op #nlnog of was met andere
dingen bezig. Naar mate ik er langer over nadenk is die heel poll
eigenlijk niet eens zo interessant. Laat dus maar.

> Oh, wat makkelijk. Groeps beinvloeding, wat een dooddoener. Heb je nog
> meer truken in je trukendoos om je eigen mening door te drijven?

Wat is dit nou voor reactie? Dit als truc te kwalificeren is juist een
bijzonder makkelijke dooddoener. Ik heb het hier over een algemeen,
niet te onderschatten fenomeen.

Ik werp de beschuldiging dat ik mijn zin doordrijf verre van mij! Juist
om alle schijn te vermijden heb ik me terughoudend opgesteld in
discussies over het charter.

> Kent het charter een minimum-opkomst die nodig is om dit soort polls
> te houden?

Nee, wie heeft het hier over een quorum?

> En waarom dan geen actie hierop ondernemen?

Zorgvuldigheid.

> Omdat jij en Niels aka de Bofh's er geen zin in hebben?

Deze beschuldiging is voor jouw rekening. Bovendien heeft Niels er
niets mee te maken.

s/net/niet

Ik vind dat iedereen zich hierover vrij, dus als het kan anoniem moet
kunnen uitspreken. Posters en non-posters. Want ook non-posters hebben
enige rechten (vind ik).

Dus denk ik na over een manier om dat fatsoenlijk te doen. Dus via een
vooraf vastgestelde en controleerbare procedure.

> Zoals je zei, een flink deel van de mensen deelt _mijn_ mening. Het is
> denk ik verder niet relevant wat jij wel vind werken.

Voor mij is dat wel relevant. Over dooddoeners gesproken...

Arien