[Nlnog] 21T online storage

Boudewijn Visser bvisser-nlnog at xs4all.nl
Thu Mar 25 16:52:55 UTC 2004

> nog'ers,
>
> Ik zoek een manier om 21T online te storen. Heeft iemand goeie ideeen of
> suggesties voor iets als iSCSI, NFS, een bak met een RAID plank eraan, of
> iets anders?

Helaas, nog nooit met dat soort volumes gespeeld. Wat voor soort
toepassing gaat het eigenlijk voor gebruikt worden ?
Afhankelijk van wat ermee gedaan moet worden lijkt me dat nogal uitmaken
bij je keuze.
(Monster fileserver voor veel clients, database, backup appliance ter
vervanging van tape robot etc)
Dit is ook het soort volume om goed te kijken naar de keuze van je
filesystem en OS/accces. Zeker als het potentieel ook single-FS moet zijn
zullen een aantal opties ook wel afvallen. Met een aantal standaard
parameters qua blocksize en 32 bit limieten wil 2T nog wel eens een grens
zijn.

HTH, Boudewijn