[Nlnog] RIPE db / IPv6

Pim van Pelt pim at bit.nl
Wed Jun 16 07:38:58 UTC 2004

Hi,

| %ERROR:208: connection refused
| %
| % Sorry, your connection is refused.
| % Too many simultaneous connections from your host.
Dit is stuk en dat zuigt (ik heb het erg vaak).

| Nu kunnen we wel IPv6 uitzetten op de machines die whois queries moeten
| doen, maar dat is natuurlijk geen oplossing. Eerlijkgezegd vind ik het
| te belachelijk voor woorden dat een club als RIPE NCC een AAAA record
| aan een dienst hangt terwijl de IPv6 dienst duidelijk nog niet productie
| rijp is.
Je hoeft IPv6 niet uit te zetten op de bak natuurlijk, je kan ook gewoon
whois IPv4 laten gebruiken.

Op de volgende ripemtg kun je een petitie laten zien van mensen die
vinden dat de IPv6 dienst uitgezet moet worden tot nader order. Dat
lijkt me de beste werkwijze. Ik teken die petitie wel.

Op de meeste whois-intensieve dozen gebruik ik gewoon -h 193.0.0.135 als
argument aan whois. Niet mooi, maar lost mijn probleem wel op.
groet,
	Pim
BIT BV / Ing P.B. van Pelt
PBVP1-RIPE (PGPKEY-4DCA7E5E)