[Nlnog] Voorstel: criteria nlwhitelist

Paul Wouters paul at xtdnet.nl
Mon Jul 5 15:57:11 UTC 2004

On Mon, 5 Jul 2004, Erik Bais wrote:

> Ik zou liever EN EN EN zien hier .. Alle zichzelf respecterende ISP's zitten
> op de AMS-IX

En vroeger compileerde elke zichzelf respecterende ISP ook Apache zelf....

>, hebben een eigen AS EN meerdere Uplinks.. ( noodzaak voor het
> verkrijgen van een AS nr. ) Oftewel ..  Connected to AMS-IX is de vraag, de
> rest is overbodig of niet relevant ..

Er zijn ISPs met meerdere uplinks, een AS nummer, en geen tijd om te gaan
lopen leuren voor AMS-IX peering.

> Hoezo ? Surfnet heeft een prima abuse desk is mijn ervaring..

Precies, dus ze hebben wel een kans op de whitelist te komen.....

> Als je geen AMS-IX connected requirement doet, dan zal je iets met de locatie
> van de mailserver ofzo moeten doen.

Je obsessie met AMSIX lijkt op die van Amsterdammers en de A10 :)

Paul