[Nlnog] Cisco?

Alex Bik alex at bit.nl
Tue Sep 9 06:04:39 UTC 2003

On Mon, 8 Sep 2003, Boudewijn Visser wrote:

> Hm, gaat het dan zo hard, of wil je niet al te snel borrelen ?

We hadden op de kortere termijn nog een borrel op het programma staan,
toch?

> nu : 171 members, 234 ports

Die poorten zitten niet allemaal in het peering VLAN. Ik zie op dit
moment 188 MAC adressen.

> cisco : 58.74% . Dus 137.45 (?) cisco devices. Er moeten dus ca 21
> devices moeten omgeruild worden, (allemaal van cisco naar iets anders), of
> 41 non-cisco devices bijkomen. Of een mix daarvan.

110 cisco, 78 other dus (incl Juniper (45), Foundry (10), Extreme(4)
etc).

> Wat zit er eigenlijk allemaal bij die 'other' groep van 10% ?
> Je list extreme nog apart met 2.12 %, dus ik neem aan dat de 'others'
> vendors zijn met <2% aandeel.

Dat zijn Intel (5), Dell (4), Riverstone (2), Delta, Giga-byte, Tyan,
Lite-on, Znyx, Kingston, Esg en Dlink. Daarnaast zijn er nog 6 MAC
adressen die niet op de OUI lijst van de IEEE staan:

02:00:12:00:00:60
02:00:12:00:01:34
00:0c:cf:55:d8:06
00:27:98:fa:3b:20
02:00:12:00:02:04
02:00:12:00:01:25

> Dedicated routers, of allerhande mac vendors van mensen met een PC
> als router ?

Ook dat. Maar ook AMS-IX met 4 PC's die niet als router gebruikt worden.

--
Met vriendelijke groet,
Alex Bik,