[Nlnog] Cisco?

Pim van Pelt pim at bit.nl
Mon Sep 8 12:02:04 UTC 2003

On Mon, Sep 08, 2003 at 01:45:53PM +0200, Erik Bais wrote:

| Ach .. wij draaien ook ons hele Shared hosting platform op Windows.
| Dat heb ik wel vaker gehoord.
|
| Route lookups in de Route-engine van een Juniper wordt toch ook door software
| gedaan..
| So what's your point ?
Foute aanname. In een Juniper wordt de forwarding database door de IP2 verzorgt
en gaan route lookups in hardware (en wirespeed). Het ding wordt gevuld door
een PC met de routing protocollen in software. Dat maakt echter niet uit als
je router het druk krijgt met traffic, daar gaat de PC niet over.

Ik heb me zelfs laten vertellen dat je de PC kant van een Juniper uit kan zetten
nadat de FIB is gedownload naar IP2. Daarna gaat de router verder schakelen aan
de hand van de op dat moment geldende forwarding table. Ze (juniper) zouden het
onmogelijk hebben gemaakt om de RE los te trekken door middel van een keepalive.

Maar voor het effect: het routeren gebeurt niet door de PC, maar door de IP2,
die specs heeft waarmee je makkelijk 4x GIGE symmetrisch kan
filteren/routeren/limiteren/classificeren.

groet,
Pim