[Nlnog] Cisco?

Alex Bik alex at bit.nl
Mon Sep 8 12:01:31 UTC 2003

On Mon, 8 Sep 2003, Erik Bais wrote:

> Route lookups in de Route-engine van een Juniper wordt toch ook door software
> gedaan..

Nou nee hoor...

> So what's your point ?

Dat Junipers het _wel_ in hardware doen dus.

> De discussie of een L3-switch een switch is of een router .. ach .. dat ligt
> aan de config die je er in zet imho.

> Ik moet zeggen dat ik ook in het begin ( rond 2000 ) hier enigsinds sceptisch
> tegen over stond, maar het heeft zich echt wel bewezen kan ik je vermelden..

Vind je? Ik kan me het debacle met Scarlet nog goed herinneren, waar
Extreme uiteindelijk een Juniper heeft neerzet omdat de Extreme die ze
hadden aangeboden niet deed wat beloofd was. Dat is krap aan een jaar
geleden.

> En ja, het is wellicht beter om alleen maar Junipers neer te zetten of soort
> gelijke devices, maar daar zijn de investeringen dan ook naar.  De kosten van
> 1 GBic interface voor Juniper, koop ik een volledige Alpine + sofware en
> support voor.

Je moet de gigabit PICs ook niet los kopen, maar gebundeld met je
router. Dat scheelt _veel_ geld.

> Anyway .. de post is nu wel totally off-topic geworden ... /hmmmm

Er is nog geen charter :) Als die er wel was denk ik trouwens niet dat
dit offtopic geweest zou zijn.

Alex Bik,
BIT BV
AB2298-RIPE