[Nlnog] ORF

Boudewijn Visser bvisser-nlnog at xs4all.nl
Wed Oct 22 17:41:39 UTC 2003

> Zijn er andere dan?

Bij jullie ? Geen idee, daarom vroeg ik het :-)

In het algemeen : natuurlijk , namelijk niet-gespoofde attacks.
(Zombies die flooden vanaf hun eigen adres, of hun eigen /24 ofzo.)

> Ik vind dat een wat te gewaagde conclusie. Er zijn ook andere redenen te
> bedenken waarom het vooral via transit binnen kwam:
>
> 1) het grootste gedeelte van de wereld komt via transit bij ons binnen
> 2) misschien staan de meeste gehackte doosjes niet in dat deel van het
> Internet wat via AMS-IX zichtbaar is

De meeste dozen binnen AMS-IX connectees zou wel heel erg zijn, maar
gegeven het aantal always-on klanten wat achter de AMS-IX zit moet
daar toch ook een behoorlijk aantal gehackte dozen bij zitten.

> 3) misschien DoSsen de DoS-kiddies wel expres vanaf netwerken in
> verweggistan omdat het lastiger is om daar netwerk/abuse dudes te pakken
> te krijgen

Wie weet. Het suggereert wat meer clue dan ik zou verwachten, maar...
Zijn de gebruikelijke zombies overigens te adressen, per netwerk
of per regio ?

> 4) misschien hebben de meeste ams-ix members inderdaad wel anti-spoof
> filters.

Laten we 't hopen .

Boudewijn