[Nlnog] Extreme EAPS fun :)

Pim van Pelt pim at bit.nl
Tue Mar 18 14:07:35 UTC 2003

| Wat duidelijk te merken is bij bijv. een config save of een tftp transfer,
| is dat de ping tijd van de doos behoorlijk hoger worden (cpu load hoger).
| Ik gok dat daardoor de CPU ook geen tijd meer heeft voor andere
| (belangrijke) dingen. Dit zal hetzelfde zijn bij een EAPS ring break.
Ik weet niet of de EAPS truc de CPU blijvend belast, ik denk het niet
zelfs. Tijdens de convergentie, die maar een paar tienden van seconden moet
duren zal hij ongetwijfeld flink bezig zijn, maar daarna moettie gewoon verder
switchen, vind ik.

| Trouwens, hebben meer mensen hier last van (fiber) poorten die spontaan
| aan 1 kant down gaan volgens de extreme software? Het duurt steeds maar
| minder dan een seconde, en aan de andere kant van de fiber is niets te
| zien. Dit schijnt een bekend probleem te zijn, wat opgelost zou horen te
| zijn in 6.2.2b56.
Dit hebben wij ook gehad op een 3808 en volgens Luuk Dries is het een
known issue in de software. We hebben recentelijk geupgrade en daarna bleef
de switch stabiel.

ciao
Pim