[Nlnog] UPS-en

Erik Bais erik at is.nl
Thu Jul 3 15:18:50 UTC 2003

Hi Dave,

Wellicht is een andere vraag welke je moet afvragen :

Wegen de kosten welke je maakt om een DC zelf op te zetten incl het beheer
hiervan ( buiten het beheer van je servers / service ) wel op tegen de
voordelen.

Het kost een godsvermogen om een geconditioneerde omgeving te krijgen ( en te
houden ) met alle ellende welke al reeds gepasseerd zijn alleen al over de
voordelen/nadelen van een No-Break stroom systeem..

Ik heb nog niemand over een stand-by generator gehoord en de daarbij
behorende Full contracten voor bijvulling van je tank als het daadwerkelijk
nodig is .. om maar eens wat te noemen ..

We zijn toch ISP's ? en geen gecondicioneerde housing experts ? Waarom zet je
je zooi ( routers / servers ) niet in een datacenter van een ander en laat je
het hun probleem zijn ? Meer cooling nodig, hun probleem, meer stroom
capaciteit nodig, hun probleem ...

Er is momenteel dusdanig veel DC ruimte beschikbaar in Amsterdam en omstreken
dat het bouwen/hebben van een eigen housing omgeving volgens mij echt niet
opweegt tegen het inhuren hiervan.

Ik weet het, het is een heel eind rijden vanuit Duitsland naar de bewoonde
wereld, maar de meeste dingen zijn prima remote / oob te doen.

Met vriendelijke groeten,

Erik Bais

-------- I S - I N T E R N E D - S E R V I C E S - B V --------
domeinregistratie - webhosting - colocating - dedicated servers
www.is.nl         -        info at is.nl       -    T: 0299-476185
Weberstraat 50    -          1446 VV        -         Purmerend