[Nlnog] anti-spam?

Dave Aaldering d.aaldering at isp-services.nl
Mon Jan 20 10:55:20 UTC 2003

On Sun, Jan 19, 2003 at 08:36:31PM +0100, Sabri Berisha wrote:

> Zijn er ISP's bekend die anti-spam maatregelen forceren op klanten,
> bijvoorbeeld op technische gronden?
>
> Ik zit me af te vragen of het mogelijk is om een basic-rbl achtig iets
> te
> forceren voor klanten, bijvoorbeeld uit abfab-ranges..

Beste Sabri en iedereen,

Ik zou dat graag doen, maar ik help onze klanten liever begrijpen waarom
spam slecht is, en help ze graag er zelf maatregelen tegen te treffen.

We gaan nu wel voor al onze hostingklanten via het anti virus scanning
mailsysteem dat er tussen zit, ook de mogelijkheid bieden voor shared
hosting klanten om de spam checks en dergelijke aan te zetten.

Je zou het kunnen doen, maar ik denk wel dat je de keuze bij je klant
moet laten liggen.

Met vriendelijke groet,

Dave Aaldering
ISP-Services

--
Ook moeite met wakkerworden op maandag? Gebruik dan een hulpmiddel :
http://www.yorine.nl/ugly/sabri/sabri-sanity.jpeg