[Nlnog] Ut moet niet veel gekker worden

Alex Bik alex at bit.nl
Thu Jan 16 21:48:30 UTC 2003

On Thu, 16 Jan 2003, Raymond Dijkxhoorn wrote:

> Soort BUMA/STEMRA meuk uit USA, iemand zin om een goeie robot te klussen
> voor ze, hun huidige heeft kennelijk geen clue :) Reporting -DEMO-
> software van een Tucows mirror als 'copyright infrightment' yeah rite.
>
> 'Illegale host' in kwestie is ftp.quicknet.nl grin.

Wij hebben wel eens soortgelijke meuk ontvangen, toen ging het om een
site waar een of andere game van Microsoft te koop aan werd geboden. Dat
kon ook wel aardig kloppen, want het ging om www.bartsmit.com. Ik geloof
dat BartSmit toen met Mircrosoft Nederland gebeld heeft met de
mededeling dat ze geen XBoxen meer zouden gaan verkopen als ze niet
meteen op zouden houden met dat belachelijke geouwehoer. FYI: BartSmit
is niet alleen eigenaar van de BartSmit speelgoedwinkels, maar ook van
nog een paar (grote) andere. Dat hielp.

Mijn standaard reaktie op dit soort onzin is tegenwoordig: Als je niet
gauw ophoudt met spammen dien ik een klacht in en block ik mail van je
mailservers, lelijke spammer!

Meestal is dat ook afdoende. Dit soort knapen proberen hun doel te
bereiken door al bluffend een *hele* grote bek op te zetten. Dan ben je
bij ons om een aantal redenen aan het verkeerde adres dus. Je kunt het
*normaal* vragen zeg maar..

Ik heb nog wel een leuke anekdote over stichting Brein: We kregen eens
een aangetekende brief met de mededeling dat we *onmiddellijk* een of
andere site uit de lucht moesten halen, omdat er illegale muziek ter
download werd aangeboden. Ik heb ze toen gebeld met de mededeling dat
het geen files waren, maar alleen links. Volgens die vent was dat ook
strafbaar. Ook als ze linken naar 404 pagina's? Nee, dat dan weer niet
:)

Met vriendelijke groet,      /\ ___/
Alex Bik                    /- \ _/  Business Internet Trends BV