[Nlnog] Nederlandse NOCs lijst

Arien Vijn arien.vijn at ams-ix.net
Thu Feb 27 08:34:12 UTC 2003

On 26-02-2003 21:31PM, "Sjaak Jobses" <sjaak at cobweb.nl> wrote:

> In de afgelopen dagen heb ik even een concept
> NOC lijst inelkaar geschoven. Neem gerust een
> kijkje op,
>
> http://hardware.localhost.nl/noclijst/
>
> en laat wat horen.

Vind het op zich geen slecht idee. Maar veel van deze informatie is ook uit
de RIPE database te halen.

> Er zijn nog enkele onderdelen die momenteeel niet
> functioneel zijn. Deze onvolkomenheden heb ik
> in het rood aangegeven op de site.

Technisch geen probleem om dit te draaien natuurlijk. Alleen wie gaat het
bijhouden? Ondergetekende heeft ruime ervaring met continue wijzigende
contact gegevens.

> Momenteel kijk ik nog even naar de NLNOG BOFH
> omtrent het neerzetten van dit geheel op
> de NLNOG webserver (en de eventuele
> ASxxxxx at noc.nlnog.net koppeling waar Alex mee
> aankwam).

Ook dit is technisch een koekje. Maar ook hier gaat het om het beheer. Al
kunnen we de alias lijst uit de database voeden.

Lijkt overigens op het INOC hotline project waarvoor net 10 IP telefoon ter
leering ende vermaak op m'n bureau zijn neergezet. Moet straks mogelijk zijn
ondergetekende te spreken te krijgen via IP. Toestellen zijn uit de
demo-pool van Cisco dus 't moet snel opgezet worden.

> Laat maar wat horen, A.

BOFHs zitten altijd krap in de tijd. Misschien moet de NLNOG BOFH moet
misschien wat aspirant-BOFHers aantrekken?

Arien

PS

Waarom wel een AAAA record voor hardware.localhost.nl en dan geen IPv6
capabel web server?