[Nlnog] Charter

Dave Aaldering dave at isp-services.nl
Sat Dec 28 18:02:01 UTC 2002

On Sat, Dec 28, 2002 at 03:19:32PM +0100, Alex Bik wrote:

> Lijkt me op zich ook prima, maar er moet dan wel op de een of andere
> manier een ondergrens gedefinieerd worden vwb de grootte van dat
> netwerk denk ik. En dat is nu net het lastige. Het 'router in DFZ'
> criterium was bedoeld om die ondergrens vast te stellen. De grens mag
> wat mij betreft best een stuk lager, maar het is lastig om te
> formuleren.
>
> Misschien is het idee 'router in DFZ of stemmen' daarom zo gek nog niet,
> tenzij er iemand een lagere ondergrens goed weet te formuleren.

Hi All,

Ik vraag me af of je met zo een eenzijdig criterium bereikt wat je wil.
Zoals Erik al zegt, er zijn grote corperate clubs die er grote netwerken
op na houden, maar geen ISP zijn.

Daarnaast denk ik dat het goed is als ook aan ons werk gerelateerde
concollegas mee kunnen doen in de communicatie op NLnog, waarbij ik
onder andere denk aan :

Vendors -
 Wat zou het toch fijn zijn als een techneut van $merk de onderbouwing
zou vragen van "$doos doet niet wat ik wil, $doos == kutdoos", iets wat
veel waarde toevoegt in mijn ogen.

Service providers, consultancy clubs -
 Die beheren waarschijnlijk zelf niet dagelijks een compleet netwerk,
maar daar zijn vaak wel mensen met de nodige clue aanwezig, die kunnen
toevoegen aan de discussie. Zo zie ik op juniper-nsp list bijvoorbeeld
geregeld mensen van tellindus zinnige dingen zeggen.

Just my 2 cents :>

Met vriendelijke groet,

Dave Aaldering
ISP-Services