[Nlnog] Hardware voor servers

Alex Bik alex at bit.nl
Tue Dec 24 21:24:59 UTC 2002

On Tue, 24 Dec 2002, Arien Vijn wrote:

> We hebben ook aan aantal Dell 1650's. Prima dozen, ze draaien ook headless.
> Maar zoals al is opgemerkt vergt het nogal wat creativiteit om die dingen
> fatsoenlijk in een 80cm rack te krijgen. Overigens had ik het idee dat dit
> symptomatisch is voor 1U dozen. Maar dat is dus niet zo?

Nee hoor, er zijn zat 1U dozen die prima in een 80cm of zelfs in een
60cm rack passen. Dells op zich ook wel, alleen zitten daar belachelijke
bevestigingsbeugels bij, die niet in een Rittal kast te monteren zijn.
We hebben er wel een paar hangen van klanten, maar eigenlijk kun je dat
geen hangen noemen. Ze liggen allemaal op een legbord. Da's niet wat je
wilt dus.

Eigenlijk wil je op een server een rail die uitschuifbaar is, zodat het
altijd past. De UPS-en van APC hebben dat (tegenwoordig - dat was
vroeger anders), maar Sun Netra's bijvoorbeeld ook.

Met vriendelijke groet,      /\ ___/
Alex Bik                    /- \ _/  Business Internet Trends BV