[Nlnog] Extreme bagger..

Arien Vijn arien.vijn at ams-ix.net
Wed Dec 18 07:12:32 UTC 2002

On 18-12-2002 7:44AM, "Nils Swart" <nils.swart at attorn.nl> wrote:

> Hoi,

> Nog steeds ? Overigens, zou dit niet afgevangen moeten worden door een 1
> mac-per-poort filter ? Zo krijg je vanzelf de situatie dat Of je
> aansluiting werkt niet Of AMS-IX krijgt geen IGMP..

Probleem van het MAC-count filter is de CPU load. Filtering gaat weliswaar
via een ASIC maar om de eea manier vind Foundry het nodig om voor elk fout
frame een syslog message te genereren. Dat loopt snel op.

Andere filters doen het overigens beter. We denken er over na om een echt
MAC filter te zetten. Dus een bepaald adres en niets anders. Dat zou ook het
risico van loops en leks flink kunnen terugbrengen.

Nadeel is de administratie. Dit soort filters staan in de globale config.
Dus per interface een ACL. De configuratie file wordt eindeloos groot.

Maar het beleid van monitoren en waarschuwen heeft al tot enorme verberingen
geleid.

> Volgens mij is dit niet het meest stevige argument: je gaf zelf aan dat de
> rest Juniper en Cisco is die dit soort verkeer versturen (aka verkeerd
> geconfigureerd)

Das waar.

> inclusief explicit default disable dus; vaag trouwens dat ze het default
> aan hebben staan..

Dat is het probleem van voorbeeld configs. Ze kunnen na een tijdje zomaar
niet meer kloppen.

Arien

--

Arien Vijn                                          tel: +31 205 141 718
Amsterdam Internet Exchange                      mobile: +31 651 836 444
http://www.ams-ix.net                      e-mail: arien.vijn at ams-ix.net