[Nlnog] Extreme bagger..

Nils Swart nils.swart at attorn.nl
Wed Dec 18 06:44:06 UTC 2002

Hoi,

> We zien wel een toename in IGMP en PIM. Op het moment zien we ??n Extreme
> IGMP spuien. De rest is Juniper en Cisco.
Nog steeds ? Overigens, zou dit niet afgevangen moeten worden door een 1
mac-per-poort filter ? Zo krijg je vanzelf de situatie dat Of je
aansluiting werkt niet Of AMS-IX krijgt geen IGMP..

> Weer een argument voor de tegenstanders van laag 2 doosjes.
Volgens mij is dit niet het meest stevige argument: je gaf zelf aan dat de
rest Juniper en Cisco is die dit soort verkeer versturen (aka verkeerd
geconfigureerd)

> In januari gaan we een keer met Extreme om de tafel zitten om een voorbeeld
> config eruit te hameren.
inclusief explicit default disable dus; vaag trouwens dat ze het default
aan hebben staan..

Btw.: de software upgrade van onze junipers naar 5.5R2.3 lijkt gestrand te
zijn op het mysterieuze verdwijnen van de onboard flash; zelfs na een
powercycle van vanochtend is het 'weg'. Tijd om het stof van 't support
contract af te blazen. (overigens is dezelfde upgrade bij de tweede router
wel vlekkenloos verlopen)

Greets,
	Nils Swart
	nils.swart at attorn.nl / Multikabel N.V.