[NLNOG] NCSC-NL discrimineert in disclosure-proces

Job Snijders job at instituut.net
Sat Oct 30 12:03:02 CEST 2021

On Sat, Oct 30, 2021 at 09:19:32AM +0200, Teun Vink wrote:
> NCSC heeft een statement hierover gepubliceerd:
> https://www.ncsc.nl/actueel/nieuws/2021/oktober/29/aanstaande-bekendmaking-cvd-procedure-rpki

Het NCSC zegt: "De ontwikkelaars van RPKI-client hebben het NCSC laten
weten dat zij niet akkoord gaan met betrokkenheid onder embargo."

Ik ben niet akkoord gegaan omdat de voorwaarden van het embargo niet
acceptabel waren: de tijdlijn is in mijn optiek te krap.

Ook werd geen ruimte geboden een analyse te maken van wat dan wel een
goede tijdlijn zou kunnen zijn (met wederzijdse goedkeuring).

Met vriendelijke groeten,

Job

ps. Wel fijn dat NCSC nu iedereen formeel een heads-up heeft gegeven
aanstaande maandag vrij te houden in de agenda!