[NLNOG] feedback gezocht: maximum prefix limits (inbound / outbound) draft

Teun Vink teun at teun.tv
Wed Dec 19 21:52:07 CET 2018

Hi,

> On 18 Dec 2018, at 17:01, Job Snijders <job at ntt.net> wrote:

[...]
>    https://raw.githubusercontent.com/bgp/draft-grow-maxprefix/master/draft-sa-grow-maxprefix-00.txt
>
> Feedback qua terminologie, spelling, grammatica, zinsbouw - allemaal
> welkom!

Klinkt als een mooie extra handrem om groote fuckups mee te voorkomen, ik zou zeker voor het gebruik hiervan zijn (zowel de voorgestelde inbound aanpassing als de outbound limit). Ik heb één kleine opmerking over paragraaf 4:

"the BGP speaker MUST at a minimum be able to terminate the session and send its neighbor a NOTIFICATION message with the Error Code Cease and the Error Subcode "Threshold reached: Maximum Number of Prefixes Sent""

Ik zou overwegen deze error subcode duidelijker te maken zodat het verschil tussen de door de ontvanger gedefinieerde max prefix limit en door de zender gestelde max prefix limit raken zeer duidelijk is. Ik voorzie anders prachtige discussies tussen peers over waar de schuld van het niet op komen van sessies nou ligt.

gr,
Teun