[NLNOG] RFC 8195 - Use of Large BGP Communities

Job Snijders job at ntt.net
Sat Jul 1 17:10:53 CEST 2017

Beste allemaal,

Gisteren is RFC 8195 gepubliceerd: https://tools.ietf.org/html/rfc8195
(Volgens mij is dit de eerste RFC waar NLNOG in wordt genoemd! ;-)

Het document is bedoeld om voorbeelden en inspiratie te bieden hoe
operationeel gebruik te maken van Large Communities. Door middel van het
logisch groeperen van functies en parameters kun je makkelijk typische
toepassingen binnen je routing policy maken.

RFC 8195 is bedoeld als een soortgelijk "companion document" voor RFC
8092, net zoals RFC 1998 "An Application of the BGP Community Attribute
in Multi-home Routing" dat was voor RFC 1997 "BGP Communities".

Met bergen open source implementations [1] met support voor Large
Communities beschikbaar, en de meer traditionele vendors zoals Junos,
XR, Arista & Nokia die waarschijnlijk later dit jaar releases uitbrengen
met support, hoop ik dat dit document helpt bij het ontwerpen van
routing policies op basis Large Communities!

Met vriendelijke groeten,

Job

[1]: http://largebgpcommunities.net/implementations/