[Nlnog] AbuseIO project announcement

Dennis Krul | Tilaa dennis at tilaa.nl
Fri Mar 6 12:59:08 UTC 2015

Ladies and gents,

Ik vraag graag even uw aandacht voor een projectje wat mogelijk interessant voor jullie zouden kunnen zijn, namelijk AbuseIO (https://abuse.io)

AbuseIO is een project gestart door Bart Vranchen van BIT en ik klus er een beetje aan mee.

Het zou natuurlijk enorm tof zijn als andere geinteresseerden ook een handje mee zouden helpen. Met zijn allen maken we abuse handling behapbaar!

Hieronder de ‘project announcement’ van Bart:

Sommige hadden er al wat van gezien op IRC, maar voor diegene die het
nog niet meegekregen:

BIT gebruikt al enkele jaren een zelfgemaakte tool AbuseReporter (v1 en
v2) voor het ontvangen en verwerken van abusemeldingen. Het idee is om
zonder al teveel moeite veel informatie te kunnen verwerken en daarna
klanten (al dan niet automatisch) makkelijk te kunnen informeren.

Omdat ik al eens vaker signalen van (vooral de kleinere) ISP's had
gekregen dat ze ook graag zo'n tool willen gebruiken heb ik enige tijd
geleden besloten aan een nieuwe versie te starten welke voor iedereen
toegankelijk zou worden.

Mocht je abuse nog steeds 'handmatig' verwerken, dan is AbuseIO mogelijk
een interessant oplossing voor je. Het systeem kan van bijna alle
bekende 'feeds' informatie verwerken.

Inmiddels zijn we al een flink eind on-track om AbuseIO in april
officieel uit te brengen. Mocht je nu al interesse hebben om hiermee aan
de slag gaan kun je vanaf https://abuse.io <https://abuse.io/> een checkout te doen van deze
software.
Uitaard zijn alle opmerkingen, ideeen, bugmeldingen of aanvullingen
zeker welkom.

En ja ... abusehub zal dit ook vast doen (tenminste ze roepen soms wat
dingen) ... maar laten we het _niet_ over abusehub gaan hebben in deze
thread ;)

Bart Vrancken, Engineer
BIT BV | bart at bit.nl <mailto:bart at bit.nl> | +31 318 648688
Kvk: 09090351 | CROS-RIPE | GPG 3A99BD6E

—
Met vriendelijke groet,

Dennis Krul <dennis at tilaa.com>
Tilaa B.V. voor al uw virtuele servertjes