[Nlnog] Waar koop je de juiste draad voor 48V voedingen?

Alex Bik alex at bit.nl
Thu Feb 16 09:31:59 UTC 2012

On Thu, 16 Feb 2012, Arien Vijn wrote:

> Ik ben op zoek naar een goed en snel adres voor draad voor -48V
> voedingen.  Display Elektronica heeft 2.5mm^2 rood/zwart
> tweelingsnoer. Dat zou qua dikte voldoen (13 AWG).
>
> Maar men raad gevlochten draden aan. Bovendien moet ook het nodige
> worden geaard. Bovendien hebben we in de toekomst misschien wel 11 AWG
> (6mm^2 )nodig.

> Wie weet een een goede en liefst snelle leverancier in deze?

Ik zou ff bij de plaatselijke elektrotechnische groothandel aankloppen.
Sommigen (zoals de TU) doen nogal arrogant en accepteren je alleen als
klant als je minimaal een ton per jaar ofzo omzet, maar de wat kleinere
jongens doen meestal ook gewoon aan balieverkoop.

En als het je puur om 2,5mm2 / 6mm2 rood/zwart gaat kun je bij elke
(auto) hifi boer terecht. Je betaalt dan alleen wel de hoofdprijs.
Sommige mensen denken dat de geluidskwaliteit recht evenredig is met de
prijs die je per meter voor je kabel betaalt en daar maakt de handel
handig gebruik van.

Wij doen hier altijd zaken met Oosterberg. Ik zie dat die in Amsterdam
ook een vestiging hebben.

http://www.oosterberg.nl/Algemeen/vestigingen.asp?vestiging=15

Alex Bik,
BIT BV