[Nlnog] RPKI certification & BGPMON add-in

Teun Vink teun at teun.tv
Thu Apr 21 11:59:47 UTC 2011

On Wed, 2011-04-20 at 11:10 +0200, Erik Bais wrote:
> Hoi,
[...]

Hi,

Even namens BIT (AS12859) de antwoorden dan:

> Mijn vragen hier:
>
> * Heb je al eens naar Resource certification gekeken ?

Natuurlijk!

> * Heb je je eigen prefixes al via de LIR portal onder een ROA gezet ?

Yep, vrijwel direct.

> * Ben je op de hoogte dat er een RIPE policy proposal mbt RPKI
> momenteel ter goedkeuring ligt bij de address-policy-wg @ RIPE ?
> (http://www.ripe.net/ripe/policies/proposals/2008-08 )

Jazeker.

>         o       Wat is je mening hierover ? En ben je op de komende
> RIPE meeting (mei 2011 - Amsterdam) aanwezig waar dit verder besproken
> gaat worden ?

Ik zeg: gewoon doen! En ik was zeker wel van plan een paar dagen van
RIPE62 mee te pakken.

> * Denk je dat je zelf dit systeem zou gaan gebruiken om:
>         o       Routes van klanten te checken voordat je transit voor
> ze gaat verzorgen.

Ik zou dit zeker overwegen.

>         o       Routes van je peers / transits te checken.

Zou erg mooi zijn.

[...]

Complimenten aan Andree voor dit werk weer, bgpmon.net wordt steeds
leuker en nuttiger zo! Ik ben trouwens wel geinteresseerd in de RPKI
monitoring.

groetjes,
Teun

--
  "There is no place for truth on the internet" - Howard Wolowitz