[Nlnog] RPKI certification & BGPMON add-in

Alex Band alexb at ripe.net
Wed Apr 20 13:24:19 UTC 2011

On 20 Apr 2011, at 13:25, Mark Meijerink wrote:

> De implementatie van Andree is een eerste aanzet voor het kunnen verifi?ren van de route origin. En zeker bruikbaar voor een eerste handmatige controle van prefixes. Het het is nu wachten op een implementatie in de routeing software van routers.

Wij werken actief samen met Cisco om RPKI-Router ondersteuning te ontwikkelen. Ik heb hier twee Cisco 7200s liggen met beta RPKI-RTR firmware, waar wij een (open source, niet-vendor specifieke) validation toolset omheen bouwen:
https://datatracker.ietf.org/doc/draft-ietf-sidr-rpki-rtr/

Juniper is hier ook actief mee bezig. In Q4 2011 kun je de eerste firmwares van fabrikanten verwachten. Dan zorgen wij dat er een end-to-end oplossing is.

-Alex