[Nlnog] Access requests op #nlnog

Erik Bais erik at bais.name
Thu Oct 14 12:15:19 UTC 2010

Geachte lurkers op de maillist,

Waarschijnlijk naar aanleiding van een reply die ik gedaan heb op de maillist naar Ramses, denken mensen wellicht dat ik de gate-keeper ben van het IRC channel als ik de hoeveelheid access requests moet geloven.

Voordat ik het geheel (graag) overdraag aan de BOFH, is het wellicht goed om te weten, VOORDAT je de BOFH gaat mailen voor access, dat er een aantal selectie criteria gehanteerd worden voor het IRC channel #nlnog.

Deze zijn minimaal :

Je bent werkzaam als netwerk beheerder bij een ISP met een eigen AS, welke gerouteerd wordt in de DFZ EN je hebt enable/configure access op de routers van dat AS.
Lees: je zou dus een peering request kunnen beoordelen en ook mogen inkloppen als dit aan de door jullie gehanteerde peering policy voldoet.
                Het is namelijk wel handig dat de mensen die in het channel zitten ook daadwerkelijk wat aan een probleem kunnen doen als er netwerk issues zijn ...

Daarnaast is het handig dat je niet snel op je teentjes bent getrapt en dat je tegen een geintje kan ...

De rest van de ballotage ga ik gelukkig niet over. Net als wat hierboven is gepost.

Met vriendelijke groet,
Erik Bais