[Nlnog] Ecatel AS29073 - King host SBL79302

Eeden, Reinier r.eeden at ecatel.net
Mon Feb 22 23:56:10 UTC 2010

Hi,

Als het goed is zou het nu moeten werken en kan ik reageren op de nl-nog
mailinglist :)

De domeinen die je hebt gepost stonden inderdaad gehost in ons netwerk,
nadat ik te horen kreeg van jouw bericht op nlnog hebben wij het ip adres
direct
geblokkeerd en de klant afgesloten. Het betreft hier een dedicated server.
De domeinnamen zijn niet in ons beheer, ook hebben wij tot op
heden 2 klachten over de server ontvangen (beide hebben wij deze avond
gehad). De spamhaus listing is van oktober 2009, het betreft een oude
listing die niets te maken heeft met de server die wij zojuist hebben
geblokkeerd. Wij zullen contact opnemen met spamhaus om de listing te
verwijderen, tevens zullen wij een juist record aanmaken bij RIPE waarin
duidelijk word aangegeven dat het blok word gebruikt voor dedicated servers
met een link naar ons abuse adres.

Als wij een melding op ons abuse adres hadden gehad over deze server
(abuse at ecatel.net) hadden wij hem ook direct afgesloten. Ons abuse adres
word 24/7 gemonitord en bij duidelijke gevallen van spam sluiten wij gelijk
af (deze dus oa.) zonder de klant tijd te geven om het probleem op te
lossen. Ik denk dat deze websites nog niet lang op de server stonden, anders
hadden we wel eerder wat abuse meldingen gehad. Waarschijnlijk heeft de
eigenaar van de spam-advertised websites ook problemen bij zijn andere
provider en zoekt hij nu een snelle/tijdelijke uitweg om toch online te zijn
en de boel te verhuizen. Het is immers erg makkelijk om 'even snel' een
dedicated server bij ons te huren aangezien het opleveringsprocess +
installatie systeem volledig geautomatiseerd is. Een nieuwe klant kan dus
binnen 30 minuten met een nieuwe server online zijn. Helaas zijn er ook lui
die hier misbruik van maken, wat we dus ook proberen tegen te gaan.

Het is inderdaad jammer dat deze server in ons netwerk stond, maar ik denk
dat wij niet de enige provider zijn die last heeft van deze problemen.
Natuurlijk begrijp ik dat we wat extra aandacht krijgen omdat er in het
verleden ookal de website estdomains bij ons stond (die wij overigens ook
direct hebben afgesloten nadat wij hiervan op de hoogte waren gesteld).

Best regards,
Reinier van Eeden
ECATEL (NETHERLANDS) LIMITED.

+31 (0) 70 220 4015
+31 (0) 6 34 203 105
r.eeden at ecatel.net
http://www.ecatel.net

---

This electronic message contains information which may be privileged or
confidential. The information is intended to be for the use of the
individual(s) named above. If you are not the intended recipient be aware
that any disclosure, copying, distribution or use of the contents of this
information, including attached files, is prohibited.