[Nlnog] IPv6 router software

Marco Hogewoning marcoh at marcoh.net
Wed Jan 21 11:14:52 UTC 2009

On Jan 21, 2009, at 12:03 PM, Arjan van der Oest wrote:

> Even om mijn beeld te bevestigen of te ontkrachten: Cisco blijkt IPv6
> (in ieder geval op bepaalde platformen zoals het 7600 platform) alleen
> in de 'Advanced' featuresets te hebben ingebouwd. Ik meen mij te
> herinneren dat andere fabrikanten zoals Juniper en zelfs Extreme dit
> gewoon in hun standaard 'base equivalent' software hebben zitten. In
> hoeverre klopt dit beeld? Welke vendors levert op dit moment IPv6
> 'native' in hun standaard routing software?

Juniper levert het al jaren standaard, al willen ze wel extra licentie
verkopen. Cisco levert het volgens mij sinds ongeveer een half jaar
standaard mee in alle versies, in ieder geval de basis. De volledige
matrix staat hier:

http://www.cisco.com/en/US/docs/ios/ipv6/configuration/guide/ip6-roadmap.html

Foundry begint te komen, de routers en switches doen het al een paar
maanden, maar ook daar hangt her-en-der een upgrade licentie in de
lucht. Voor de loadbalancers zit het in release 11.0 en de upgrade
daar naartoe valt onder je normale software maintenance contracten
voor zover ik weet.

MarcoH