[Nlnog] help help CEE 32A -> 2 * 16A conversie nodig

Alex Bik alex at bit.nl
Wed Feb 18 21:10:19 UTC 2009

On Wed, 18 Feb 2009, Melchior Aelmans wrote:

> Ik mag hopen dat je met dit soort oplossingen niet bij ons in het
> datacentrum iets wil gaan plaatsen *schrikt*.
>
> Dit wil je toch niet serieus in productie gaan gebruiken? 2x 16A is iets
> heel anders als 1x32A (wat in feite 3 fase 220V is, met het verschil dat
> er fasedraaing enz bij komt kijken).

Wat is dat nou weer voor een onzin... Bert zegt in z'n mail letterlijk
dat hij een 3 polige stekker heeft, fase, nul en aarde dus. Niks
fasedraaiing.

Ik moet er altijd wel om lachen hoor, IT-ers die zich met elektro (wat
iets heel anders is dan elektronica overigens) bezig gaan houden.

> Tevens wil je echt niet zomaar 2x16A aan elkaar knopen...dan ga je
> echt vreemde dingen krijgen (zie ook weer fasedraaing ed waardoor je
> 400V tussen de fases krijgt).

Klok, klepel...

Bert: Je kunt kunt gewoon een Y-stuk maken met aan de ene kant een 32A
male en aan de andere kant 2x16A female, mits je 16A groepen ook
inderdaad netjes op 16A afgezekerd zijn. In je mailtje schrijf je dat
dat zo is, dus dan kan het.

CEEFORM stekkers en contrastekkers heeft elke zichzelf respecterende
elektro groothandel op voorraad.

Alex Bik,
BIT BV
AB2298-RIPE