[Nlnog] help help CEE 32A -> 2 * 16A conversie nodig

Arien Vijn arien.vijn at ams-ix.net
Wed Feb 18 18:12:55 UTC 2009

On 18 Feb. 2009, at 5:54 PM, Boudewijn Visser wrote:

> Hm, ook niet helemaal mijn expertise,

/me heeft hiervoor geleerd.

> maar het _klinkt_ simpel.
> 1 fase max 32 in, en 1 fase max 2x16 uit.

Dat kan maar...

> Dat zou volgens mij "gewoon aan elkaar te knopen" moeten zijn, met
> het wat
> betere formaat lasdozen/lasdoppen enzo.

... dat mag niet zomaar. De regel is dat iets dat voor een bepaalde
stroomsterkte geschikt is bevonden niet met een hogere stroomsterkte
mag worden gezekerd. Zekeringen zijn er om te voorkomen dat teveel
stroom te veel warmte (lees brand) veroorzaakt.

> Zolang je aan de 2x16A kant maar je verbruik kunt verdelen zodat het
> per
> stekker onder de 16A blijft.

En wat als het meer is? Bijvoorbeeld door een storing of latere
mutaties en het 16A spul wordt te heet?

> Ik zou hiervoor (naast de hardware/isp shops) ook/eerder shoppen bij
> elektrotechnisch installateurs of (professionele) bouwmarkten
> hiervoor.
>
> Zo'n bouwpaddestoel is volgens mij gewoonlijk 3 fasen in, aantal 1
> fase
> groepen uit, maar het is wel de hoek waar ik een oplossing van de
> plank
> verwacht voor dit soort problemen.

Dat is een goede suggestie ivm met de tijdsdruk.

-- Arien