[Nlnog] Mogelijke aanstaande delisting Online van de NLWhitelist

Mark Schouten marks at bit.nl
Mon Dec 1 05:41:02 UTC 2008

On Sun, 2008-11-30 at 23:35 +0100, Maarten te Paske wrote:

> We zijn nu een maandje verder, maar het lijkt erop dat die mailmigratie
> nog loopt:
>
> http://virbl.bit.nl/lookup/?ip=80.12.242.219
>
> Ik heb het al eens tegen Mark gezegd, maar ik snap niet zo goed waarom
> virbl geen statement op haar website zet met uitleg waarom Orange niet
> gelist wordt. Het zou de acceptatie rond het filteren op de nlwhitelist
> denk ik ten goede komen.

Het aantal meldingen in AS3215 is van 140k naar 28k gegaan, de
overgebleven 28k-meldingen komen van 80.12.242.219, wat voor zover ik
heb gehoord van Online, geen machine van Online is.

Hij staat hoe dan ook niet op de nlwhitelist en wel Virbl.

PS: Wie weet er een dnsbl die een beetje betrouwbaar (zonder input van
ISP's zelf) access ip list?

--
Mark Schouten, Unix/NOC-engineer
BIT BV      | info at bit.nl | +31 318648688