[Nlnog] GE koper network taps

Robert van der Meulen nlnog at wiretrip.org
Fri Aug 22 17:31:24 UTC 2008

Hoi,

[ om hier ook nog maar eens wat te roepen ]

Quoting Arjan van der Oest (arjan at vanderoest.net):
> De fabrikant in kwestie beweert dat dit niet anders kan bij GE (in
> tegenstelling tot FE) en dat het niet mogelijk is om Dev-A en Dev-B
> direct met elkaar te laten negotiaten, wanneer de tapvoorziening
> actief is. Mijn stelling was dat je op laag-1 gewoon het signaal zou
> moeten kunnen 'aftappen' en dat het device niets op laag-2 zou
> moeten/hoeven doen en dat je hiermee dus een down/up schakeling in
> geval van device-failure mee zou kunnen voorkomen. Volgens de
> fabrikant was dat echter onmogelijk en was er geen enkele fabrikant
> [...]

Ik heb ooit gespeeld met 'n tapdoos die, in combinatie met een passief
splitter/tap device-je werkte.
De tapdoos gebruikte 2x ethernet als aanvoer, en werd via 't
passieve splittertje tussen de twee devices gehangen. Verkeer werd
vervolgens gesplitst (a->b, b->a) aangeleverd over aparte links.
Het nadeel is dat de tapdoos vervolgens de 2 simplex streams moet
herassembleren tot een full duplex stream, om daarna eventuele analyse/tiit
te kunnen doen.
Het merk van 't passieve apparaatje was 'Shomiti', een bedrijf dat volgens
een snelle google search niet meer blijkt te bestaan.
Wel was dit volledig passief, en resulteerde dit niet in 'n link die down
ging.

Groetjes,
	Robert
--
    '-.' oo '.-' Holy Jesus! What are these goddamn animals?!