[Nlnog] IP header & TTL modificatie door bridges

Steven Bakker steven.bakker at ams-ix.net
Mon Sep 24 11:28:43 UTC 2007

On Mon, 24 Sep 2007 13:00:25 +0200 Arjan van der Oest wrote:

> Mijn argument: het ding is geen router/host als bedoeld in rfc791 en
> ondanks het feit dat het kreng DSCP kan modificeren zie ik geen reden
> waarom ie met zn tengels aan de TTL zou moeten zitten.
>
> Heeft iemand hier iets over te zeggen, zowel pro als con is uiteraard
> welkom.

RFC791 heeft het over "every module that processes a datagram must the
TTL by at least one" en er staat volgens mij niets vermeld over het
MOETEN versturen van ICMP unreachables m.b.t. TTL. Als-ie dus ergens in
de IP headers interpreteert kun je (zwak) beargumenteren dat hij een
"module that processes a datagram".

Dat gezegd hebbende, als het ding niet van zins is ICMP unreachables
terug te sturen moet het m.i. van de TTL afblijven...

-- Steven