[Nlnog] Botnet

ProServe - Peter Batenburg peter at proserve.nl
Sat May 19 12:22:35 UTC 2007

Hoi,

Wederom ben ik een botnet tegen gekomen dmv het tracen op een gehackte
dedicated server bij ons.
Moet zeggen dat ik verrassend veel .nl machines tegen kom:
http://www.proserve.nl/~peter/botnet6.txt
Veel hosting toko's, dus vandaar dit mailtje.
Omdat de IPs schijnbaar versleuteld zijn in de hostname, geeft de uname in de
userinfo nog het beste beeld.
Het is een flink netje, met ook flink wat power zo te zien.
In iedergeval, deze ircd draait op 217.160.203.83 poort 23.
Zojuist heeft de eigenaar de ircd gekilled lijkt het, dus ik ben benieuwd hoe
het met de drones is afgelopen.

Dit process viel op, en deze bleef ook draaien na een stop van apache.
apache   23570 79.8  0.3  5108 3112 ?        R    06:25 345:14 /usr/sbin/httpd

Met een lsof was het duidelijk:
perl      26331   apache  206u     IPv4   15938897                 TCP
x.x.nl:55480->alb-server.de:telnet (SYN_SENT)

Helaas heb ik het process zelf niet gevonden in de standraard temp dirs,
en ook heb ik nog niet kunnen vinden welke site hiervoor misbruikt is.
Mochten mensen iets vinden, hoor ik het graag.

Deze lijst mag gedistribueerd worden, overal waar jullie het handig vinden.

--
  /-    Met vriendelijke groet/With kind regards,    -\
<- Peter Batenburg - ProServe B.V. - www.proserve.nl ->