[Nlnog] SIDN nameservercheck

Maurice Sienema sienema at io.nl
Wed Oct 18 06:56:52 UTC 2006

> Bijvoorbeeld, fout gekonfigureerde velden in een SOA kunnen een
> onnodige verhoging van de query rate op DNS servers opleveren. Dat
> kan vervelend zijn voor de servers van het domain waar het om gaat
> (en dat is idd je eigen zaak), maar dit heeft vanzelfsprekend ook
> impact op de domainservers die 'hoger in de boom' zitten. Waarmee de
> foute configuratie van een subdomein opeens een zaak van het gehele
> Internet geworden is.

Kijk, dat is een technische verklaring waar ik iets mee kan, maar heb er
gelijk vraagtekens bij, want het is heel eenvoudig door SIDN te overrulen
met een eigen minimum TTL/expire tijd. Hiermee voorkom je dan ook dat na de
NScontrole de waarden alsnog verlaagd worden naar onacceptabele waarden.

Maurice