[Nlnog] SIDN nameservercheck

Maurice Sienema sienema at io.nl
Tue Oct 17 07:43:06 UTC 2006

Hallo,

Kan iemand mij hier misschien vertellen waarom SIDN eigelijk nameserver
controles uitvoert bij het aanvragen en verhuizen van .NL domeinen, zelf
kunnen ze het namelijk niet uitleggen. De reden waarom ik dit vraag is omdat
een niet correcte ( lees RFC compliant ) DNS zone mijns inziens niet het
probleem van SIDN maar van de provider zelf. Normaal gesproken zou ik me
niet storen aan die controle, maar de laatste tijd ligt die controle er
regelmatig waardoor er onterrechte afwijzingen onstaan.

Maurice

P.S: Het begint me zo langzamerhand aaardig op m'n zenuwen te werken hoe
SIDN zich verslikt heeft in de introductie van DRS4.0