[Nlnog] DNS software

Boudewijn Visser bvisser-nlnog at xs4all.nl
Wed May 17 11:01:09 UTC 2006

> Hoi,
>
> Wij gebruiken al sinds jaar en dag dnscache van Dan Bernstein. Deze
> software blijkt voor ons een beetje uitgeschaald te zijn. Er zitten een
> paar patches overheen, maar onze caches beginnen tekenen te tonen van
> dropped queries.
>
> We overwegen een switch naar een ander softwarepakket. Deze moet IPv4 en
> IPv6 aan kunnen en kunnen bind()en aan een specifiek IPv4 en/of IPv6
> adres.
> We draaien op dezelfde dozen ook onze authoritatieve nameservers (FYI,
> dit is bind9).

> [...]

Hoe zeker ben je uberhaupt dat je dnscache je probleem is ?
Dwz : Je draait het samen met een andere applicatie (bind9) op dezelfde
doos, en blijkbaar begin je nu ergens wat resources tekort te komen.

De aanname dat een andere dnsresolver in deze omstandigheden (zelfde doos,
gedeeld met bind9 als authoritive) met minder toe kan volgt niet meteen,
in elk geval niet uit je mail.

Overigens ben ik wel nieuwsgierig naar de load (q/s) (en hw/os) bij welke
je problemen begint te zien.

Boudewijn