[Nlnog] officiële afkortingen .nl plaatsnamen?

Marco Davids SARA marco at sara.nl
Mon Mar 27 09:08:53 UTC 2006

Pim van Pelt wrote:
> Hi,

> Ik gebruik altijd LOCODE codes van de VN:
> http://www.unece.org/cefact/locode/service/location.htm
>
> Ik denk dat dit wel officieel bestempeld mag worden.

Gek, dit komt weer niet overeen met de bekende PTT afkortingen.

<KNIP>
Ab == Alblasserdam
Abc == Abcoude
Abg == Albergen
Abk == Abbekerk
Abn == Abbenes
<KNIP>

Jan, de volledige lijst kan ik je off-line wel mailen, maar is vast al
ergens in jullie bezit. SURFnet gebruikt deze immers voor PoP-site
benamingen.

Groeten,

--
Marco Davids
SARA High Performance Networking - Amsterdam