[Nlnog] secure server racks?

Arien Vijn arien.vijn at ams-ix.net
Tue Mar 21 21:30:03 UTC 2006

On Mar 21, 2006, at 8:48 PM, Jan Meijer wrote:

[...]

> Ik zoek iets als dit:
>
> http://www.compucat.com.au/products/information_security/
> class_b_cabinets/

Stoere dingen hoor.

Maar ik heb het idee dat men dit soort zaken vaak met robuust hekwerk
onder en op de vloer oplost. Ook handiger met koeling, service en
migraties.

[...]

> Ik zag op de CeBit wel weer dat onder andere APC een aardig
> geintegreerde
> fysieke beveiligings monitor package heeft met een controlling-
> appliance
> (ssh-benaderbaar) en diverse sensoren (beweging, tril,
> temperatuur).  Maar
> wel weer in een kast die je met een tande(n)stoker uit elkaar kunt
> laten
> vallen.

Als ze net zo trage CPUs in die spullen zetten als in hun
spanningssloffen wordt je niet blij van SSH. Minkels, Schroff en naar
ik aanneem vele kastenmakers hebben soortgelijk spul in de aanbieding.

> De vraag dus: heeft iemand pointers naar spullenboel die me kan
> helpen om
> m'n fysieke beveiliging te verbeteren?  Of naar standaards op dit
> gebied?

Kijk eens naar 'outdoor' kasten. Dat soort kasten zijn vaak vandaal-
en inbraakbestendig. Helaas voor deze toepassing ook
klimaatbestemming. Bovendien hebben ze vaak maffe buitenmaten.
Toegegeven, het klinkt wat onorthodox en mischien is het wel niets.
Maar je weet nooit. Een creatieve fabrikant van dat soort spul kan er
vast wel iets mee.

-- Arien