[Nlnog] spam / geen spam?

Arjan van der Oest arjan at vanderoest.net
Fri Feb 10 19:20:56 UTC 2006

On Fri, 10 Feb 2006, Paul Wouters wrote:

> Maar wees dan ook niet verontwaardigd als Yahoo de naam van een Chinese
> dissident aan de Chinese overheid geeft en dat er nu iemand 8 jaar in de
> cel zit omdat ie openheid gaf van corruptie binnen de Chinese overheid.

B*llshit! Dat heeft helemaal _niets_ te maken met het feit of een
ondernemer in Nederland het recht heeft om te bepalen met wie hij zaken
doet en of hij geassocieerd wil worden met bepaalde (vermeende) illegale
zaken.

> Nee. Dat is de grap juist van die clausule. Formeel en contractueel gezien
> was het explicite "zonder reden". Waarom, omdat je "zonder reden" niet kunt
> aanvechten. Als ze gezegd hadden "vanwege X", dan had je daarmee naar een
> rechter kunnen stappen.

Niet als men had gesteld dat 'x' onacceptabel is.

> Dat is nou ook juist waarom "zonder reden" zo'n
> enorm foute clausule is.

Je bedoelt dat je de Algemene Voorwaarden niet (goed) gelezen had of
althans akkoord bent gegaan zonder te beseffen waarmee je akkoord bent
gegaan?

a.