[Nlnog] Foundry RS232 pin layout

Arien Vijn arien.vijn at ams-ix.net
Fri May 20 14:50:49 UTC 2005

On May 20, 2005, at 4:23 PM, MarcoH wrote:

> Hier ook maar even proberen, iemand die weet wat de pinlayout is
> van de
> serialport op een foundry serveriron (of de default instellingen). Ik
> probeer er eentje aan een baytech M16 machine te hangen, tot nu toe
> zonder
> succes en in de manual kan ik het ook ff niet vinden.

Instellingen zijn dus vrij standaard:

   Baud: 9600 bps
   Data bits: 8
   Parity: None
   Stop bits: 1
   Flow control: None

Dit is de pinout:

http://www.foundrynet.com/services/documentation/ni40ginstall/images/
db9-pins_t.gif

Foundry gebruikt een DB9-male connector wat suggereert dat het 't
zelfde is als je PC en dat een null-modem kabel noodzakelijk is. Maar
niets is minder waar. Foundry heeft de Tx/Rx en CTS/RTS omgewisseld.
Behalve ground zijn de overige pinnen 'gereserveerd'. Met ander
woorden, je moet een straight-through kabel gebruiken.

Mocht je ooit tegen zo'n kleine EdgeIron aanlopen. Dat is een OEM-
doos en daar is de pinout weer standaard.

-- Arien

--

Arien Vijn                                     T: +31 205 141 718
Amsterdam Internet Exchange                    M: +31 651 836 444
http://www.ams-ix.net                          E: arien.vijn at ams-ix.net