[Nlnog] remote powerswitches

Raymond Garnier raymond at garnierprojects.com
Thu Jun 9 20:49:41 UTC 2005

Hallo Frans,

Inzake dit soort zware oplossingen zou ik nooit voor een APC of iets
dergelijks kiezen omdat die eerder zelf zullen hangen dan je router
zelf, zeker bij dit soort zware stroomtoevoeren.

Is het gebruik maken van remote hands in je datacenter geen goedkopere
en snellere oplossing? Een beschikbaarheids contractje van 15 minuten
voor een reset zal de kop niet kosten en biedt je ook meteen een stukje
inzage inzake enigerlei ledjes die fouten aangeven.

Als je dan toch hardware matig wil schakelen zou ik eens informeren bij
partijen als de Technische Unie voor een degelijke remote voedings unit,
ik heb deze voorheen wel toegepast in industriele toepassingen en die
kunnen tot 50 ampere zonder problemen schakelen.  Deze zorgen ook voor
een piekbelasting bescherming.

Ik zou los hiervan toch eens met cisco bellen of die geen betere
oplossing hebben, want een router hardwarematig rebooten is nooit echt
een sublieme oplossing. Zeker de electronica is daar niet blij mee.

Groet
Raymond