[Nlnog] remote powerswitches

Alex Bik alex at bit.nl
Thu Jun 9 20:38:33 UTC 2005

On Thu, 9 Jun 2005, Frans ter Borg wrote:

> Heeft iemand al eens een energieverslindende router als een 7500 op
> een powerswitch aangesloten ?

> Volgens de specs moet de invoer 20 ampere aankunnen, maar bij Cyclades en APC
> kom ik niet verder dan 10 resp. 16A per outlet.

Een 7500 die 20A trekt? Weet je zeker dat je niet de amerikaanse docs
aan het lezen bent? 20A bij 110V kan ik me nog iets bij voorstellen (al
is dat ook al flink), maar 20A bij 220 is een dikke 4 kilowatt. Dat
lijkt me sterk. Tenzij je speciale voorzieningen hebt getroffen is de
stroomtoevoer vanaf je groepenkast ook 'maar' 16A trouwens, dus moet een
powerswitch di 16A kan schakelen altijd heel blijven, maar ik zou het
met 10A ook wel aandurven.

Alex Bik,
BIT BV
AB2298-RIPE