[Nlnog] SNMP en performance impact

Robert van der Meulen nlnog at wiretrip.org
Fri Jan 14 14:00:03 UTC 2005

Hoi allen,

Ik zit al geruime tijd te lurken hier, maar heb nog niet echt gepost -
't moet 'r maar 's van komen ;)

M'n vraag is eenvoudig:
Ik wil enkele honderden DSLAM's, een paar MGXen, 6400's en 10K's bijna
volledig leegtrekken via SNMP, op regelmatige basis. Heeft iemand hier
ervaring met 't leegzuigen van grotere netwerkconfiguraties over SNMP,
en dan met name impact op performance/load, en/of handige tips om bulk
SNMP retrievals te doen op 'n zo vriendelijk mogelijke manier?

Groetjes,
	Robert
--
    '-.' oo '.-' Holy Jesus! What are these goddamn animals?!