[Nlnog] VIRBL update

Alex Bik alex at bit.nl
Mon Jan 10 14:10:10 UTC 2005

Hi,

Ik heb wat gehekt waardoor ISP's realtime in de VIRBL database kunnen
neuzen om te zien of ze nog stoute users in hun netwerk hebben.
Inclusief 'evidence' headers van de besmette mails die ervoor gezorgd
hebben dat het betreffende IP in VIRBL terecht kwam.

Mensen die als contact in de RIPE database staan kunnen
(geautomatiseerd) een wachtwoord opvragen via
http://virbl.bit.nl/headers/ en krijgen daarmee toegang tot alle header
informatie van geinfecteerde mails afkomstig van IP adressen waarvoor
zij volgens de RIPE database verantwoordelijk zijn.

Laat me maar ff weten wat jullie er van vinden.

Alex Bik,
BIT BV
AB2298-RIPE