[Nlnog] NLNOG Nieuwjaarsborrel

Sabri Berisha sabri at cluecentral.net
Sat Jan 8 18:00:22 UTC 2005

On Sat, Jan 08, 2005 at 10:21:00AM +0100, Alex Bik wrote:

Hi,

> MAW: is het alleen een bewaarplicht of ook een vergaarplicht.

Ik denk dat Alex hier de spijker op z'n kop slaat. Totdat we precies
weten waartegen we ons verzetten kunnen we met goede argumenten (en
acties) komen. Dagelijks een grep in de logfiles en een globale overview
creeeren van de IP's die een bepaalde site (vhost) bezocht hebben is
natuurlijk hele andere koek dan gedetailleerde informatie moeten
vastleggen over het surfgedrag per ip en per vhost (bijvoorbeeld
inclusief POST-data).

Tot die tijd zijn de wildste "het kost ons 5000 triljard terabyte aan
DVDroms om het op te slaan" volslagen nutteloos en geschreeuw in de
ruimte.

We zullen echt met betere argumenten moeten komen dan "de privacy van
de burger is in het gedrang". Ik heb overigens weinig zin om op dit
forum eea te gaan bespreken om dat vervolgens volgende maand weer in
de C'T terug te lezen.

> Als je het hebt over technische problemen voorzie ik dat het zoeken in
> de data er ook een wordt.

Wij leveren de data, laat de overheid het zoeken maar op zich nemen :)

--
Sabri Berisha, SAB666-RIPE              - I route, therefore you are
http://www.cluecentral.net              - http://www.virt-ix.net

http://www.bash.org/?78486